اقتصاد دبی

اقتصاد دبی

ثروت دبی

دبی شهر تضاد هاست. تلفیقی از شهر جدید و قدیم. شهری که به ثروت فضایی خود شهرت دارد. شهری که همه ساله تعداد زیادی توریست را به خود جلب کرده و می کند. امروزه مردم به سادگی ثروت دبی را باور دارند و می دانند که این شهر، شهر ثروتمندان است. اگر قصد سفر  با تور دبی را دارید، جالب است بدانید که این شهر چطور به شهری ثروتمند تبدیل شد. یا بهتر است بگوییم دبی چطور دبی شد. مسلما این همه ثروت یک روزه نصیب دبی نشده و رازی در پس آن است که باعث شده تا جاذبه های گردشگری دبی و مراکز خرید دبی از منحصر به فردترین و بزرگترین دیدنی های جهان شوند.

دبی چگونه دبی شد

با توجه به تاریخ پیچیده و رنگارنگ دبی، توریستان تور دبی می توانند علت ثروت و منحصر به فرد بودن دبی را در مقایسه با دیگر شهر های ثروتمند دنیا متوجه شوند.
پیش از آن که دبی به چنین شهر پر زرق و برقی تبدیل شود روستای ماهیگیران بود. از سال 1770 دبی محلی برای سکونت ماهیگیران و صیادان مروارید بود. لازم به ذکر است که باستان شناسان بر این عقیده اند که شهرت خاک این منطقه که الان دبی نامیده می شود نه به دهه های اخیر بلکه به قرن های پیش، به قرن 3 میلادی برمی گردد. با این حال از سال 1770، زمانی که روستای ساده ماهیگیران آرام آرام شروع به شکل گرفتن کرد، مردم به دلیل مروارید های نهفته در آب های این منطقه به محدوده ساحلی دبی هجوم آوردند. مروارید و تجارتی که مروارید به این شهر آورد، اولین سکوی پرش دبی به سوی آینده روشن این شهر بود. 

پس از اینکه خانواده حاکم دبی، خانواده سلطنتی دبی، خانواده آل مکتوم در این شهر ساکن شدند، دبی به یک شهر تجاری داخلی و بین المللی تبدیل شد.

نفت سپس در سال 1966 پیدا شد و با پیدایش نفت دبی به ثروت های غیر قابل تصوری متصل و به شهری فوق مدرن تبدیل شد. با فروش اولین کشتی نفت در سال 1969 و استقرار دولت ملت امارات متحده عربی بعد از استقلال از بریتانیا در 1971، دبی به طور مستقل و قوی به عنوان یک نیروی مورد نیاز در جامعه بین المللی مورد استفاده قرار گرفت. 

چرا دبی پیشرفت کرد

بله درست است پیدایش نفت و سیاست استراتژیک خانواده سلطنتی آل مکتوم مهم بود، اما نوآوری، تعهد به مدرنیته و خلاقیت انسانی، جذب کارآفرینان، کسب و کارها، سرمایه گذاران و مهاجران کمک کرد تا دبی به شهری اینچنین ثروتمند بدل گردد. البته فراموش نشود که در آغاز صید مروارید و سنت قوی بود که زمینه را برای دبی فراهم کرد. بی شک بدون آنها دبی حال دبی امروزی نبود. 

فاکتورهای زیادی در ثروت دبی دخیل بود و اگر علت تبدیل دبی به شهری ثروتمند را جویا شوید خواهید دید که علت تنها پیدایش بمبی به نام نفت در دبی نبوده است. اگر چه که نفت نقش مهمی در دبی داشته اما تنها دلیل ثروت دبی نبوده است. تاریخچه طولانی دبی در تجارت، نوآوری مردم ساحلی و محلی دبی و تعهد به پیشرفت و جذب سرمایه گذاران از دیگر عوامل مهم بر جذب ثروت در این شهر شده است.

در ادامه با حقایق باور نکردنی درباره جزیره پالم جمیرا آشنا می شوید: حقایق باورنکردنی جزیره پالم جمیرا دبی

نظرات کاربران
دیدگاه
از سراسر وب