پالم جمیرا

پالم جمیرا

جزایر جمیرا

پالم جمیرا و پالم شیخ علی دو جزیره مصنوعی در سواحل دبی هستند که توریستان زیادی از سرتاسر دنیا را جذب زیبایی و معماری خارق العاده خود کرده اند. این جزیره مصنوعی در لیست مکان های دیدنی مشهوری ست که در طول سفر با تور دبی حتما متوجه محبوبیت آن خواهید شد. این دو جزیره مصنوعی از مهم ترین جاذبه های گردشگری دبی محسوب می شوند. در واقع جزیره پالم را می توان از بی مانند ترین جاذبه هایی خواند که در هر شهر توسعه یافته ای نمی توان مانند آن را دید. از ویژگی های جزیره پالم جمیرا می توان به برترین هتل های شهر، اسکله، ویلا های رو به ساحل حیرت انگیز، بهترین رستوران ها، مارینا، پارک های آبی و مراکز خرید اشاره کرد.

جدا از همه اینها حقایق مختلف و جالبی پشت این جزیره مصنوعی پنهان شده که آن را به یکی از مکان های تفریحی معروف در دنیا بدیل کرده است.

در ادامه به 10 مورد از حقایق باور نکردنی درباره پالم جمیرا اشاره میکنیم. با ما همراه باشید.

جزیره پالم

1. حتما حیرت زده خواهید شد اگر بفمید که برای ساخت جزیره مصنوعی پالم جمیرا بیش از 100 تحقیق و بررسی انجام شد است تا در نهایت بتوان رویای جزیره مصنوعی را به واقعیت تبدیل کرد. نقشه جزیره پالم دبی با دقت توسط متخصصین مهندسی و تکنولوژی ریخته و برنامه ریزی شد. پیش از ساخت جزیره حتی بر روی طراحی، حمل و نقل و ارتباطات بر روی جزیره تحقیقات دقیقی صورت گرفت. علاوه بر این، پیش از ساخت، سنگ و ماسه های کف اقیانوس نیز مورد آزمایش قرار گرفت تا از استقامت جزیره در زیر آب اطمینان حاصل گردد.

2. در هیچ کجای دنیا جزیره ای همانند جزیره پالم دبی نمی توان دید. معماری و طراحی منحصر به فرد جزیره چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند. جزیره پالم، مجموعه ای از چند جزیره به هم وصل شده است و از بالا شبیه به درخت نخلی بزرگ است.

3. برای یقین پیدا کردن از اثبات و استقامت فرم ساختمان جزیره در زیر آب، چند غواص حرفه ای و متخصص مرتب جزیره را زیر نظر دارند.

4. به علت بزرگی و طراحی منحصر به فرد جزیره، جزیره پالم دبی در لیست تعداد محدود جزایری ست که آن ها را حتی در فضا هم بر روی زمین می توان دید. از دیگر دست سازه دست بشر که بنای آن از فضا بر روی زمین پدیدار است، دیوار برلین می باشد. 

5. جالب است بدانید که جزیره پالم از مهم ترین مکان های دیدنی دبی، 60 کیلومتر خط ساحلی را به هم وصل می کند، این به تنهایی واقعا شگفت انگیز است. 

6. به دلیل اینکه بتوان جزیره را با درختان نخل مزین و زیبا کرد، 12 هزار درخت نخل در جزیره کاشته و نگهداری شد.

7. قسمتی از طراحی جزیره زیبای پالم قسمت هلالی است که دور تا دور جزیره را در بر گرفته، این هلال در واقع یک محافظ و موج شکن در برابر موج های بزرگ در روز های طوفانی ست و نقش محافظت از جزیره را دارد. به منظور افزایش اقامت این موج شکن در ساخت آن از ماسه، فیبر Geotextile  و سنگ های بزرگ و کوچک استفاده شده است.

8. برای کمک به اقامت بازدید کنندگان و توریستان تور دبی، هتل ها و محل های اقامتی زیادی در جزیره ساخته شده است. هتل های جمیرا دبی از هتل های لوکس و گران قیمت گرفته تا هتل های قیمت مناسب تر را شامل می شود.

9. از آنجایی که پالم توسط یک پل به هم وصل شده است، نمی توان آن را تنها یک جزیره عادی خواند. جزیره پالم هشتمین شگفتی دنیاست که در آن جاذبه های زیادی نهادینه شده است. از دیدنی های جزیره پالم میتوان به هتل آتلانتیک، هتل های ساحلی جمیرا، هتل ترامپ، منطقه پیاده روی مدرن، مسجد جمیرا، بوتیک های بسیار زیبا و مدرن، دبی کریک و ساحل عمومی جمیرا اشاره کرد.

10. برای اینکه جزیره پالم دبی ظاهر طبیعی و زیبای ساحلی خود را حفظ کند بیش از 32 میلیون متر مکعب ماسه در ساخت جزیره استفاده شد. ماسه های جزیره از کف اقیانوس به جزیره آورده شد.

جدا از امکانات مختلف موجود در جزیره پالم دبی، زیبا ترین شب های زنده دبی را می توان در چزیره پالم جمیرا دید. شب هایی جذاب و بسیار دیدنی که در طول سفر به دبی تجربه خواهید کرد و از بهترین خاطرات و تجربه سفر به دبی خواهد بود.

نظرات کاربران
دیدگاه
از سراسر وب